Saturday, April 25, 2020

cabaran 2020 - #fightpandemic Covid19


Tiba-tiba dunia di kejutkan dengan virus covid19 ni.. sampaikan semua kena adapt new mormal .. work from home... istilah baru untuk para pekerja Malaysia.. biasa #wfh ni busuneesman je freelance dll.. tapi sebab virus ni semua ena penjarakn social yang perlukan kita tidak berkumpul dan jara jarak takut menular

dan aku plak, rasa macam life student je, siang tido, mala berjaga sampai boleh buka balik blog lama ni dan update sikit-sikit..
hari tak kerja takpe, hari kerja aku tetap kena tido sbb time biasa kena berjaga dan cari bahan or respond kat bos ikot masa working hour biasa cuma tak hadir ke pejabat je la...
Apa-apa pun aku harap semua kembali pulih nanti.. ni kali ke-4 PKP di lanjutkan dan fr Muslim 1st time Ramadhan tanpa boleh berterawih jemaah, kena masak sendiri, xde bazar,  mmg rasa lain sangat kali ni.. InsyaAllah semua boleh hadap. Owh ya 2020 ye.. aku masih single.. kekawan dan anak 3,4.. anda terpilih ila untuk hadap menda, mmg ramai weh solo lagi... so no regret.. teruskan langkah semua ex dah selamat kawen dan beranak pinak, Alhamdulillah takde yang patah balik sebab aku akan ketuk kepala dorang dulu kalau menda tu jadi dan aku pun tak hingin lah. dah siat hati luka bagai .. so aku tunggu my destiny yg aku yakin Allah ada.. Gambate. be strong. be tough, be thankful, be good people.


No comments:

Related Posts with Thumbnails