Tuesday, November 15, 2011

Ku Syukuri NikmatMu dLm SeTiap HeLaan NafasKu


Morning All,

Paginya aku masuk kije ari ni Rabu (16/11/2011 07:30am hokey..hehe)...bukan sbb aku dh cuti semalam ..tapi di sebabkn penangan Nescafe yang aku Hirup kat Hailam Kopitiam malam td... Malam td aku hangout ngan Safura..kenalan bru yg aku pon xtaw cmne instint hati aku ni nk bantu dia untuk wat thesis...(klu org lain mungkin sng je wat thesis, tp dia mmg perlukan bantuan..study part time degree buknlah mudah..yg full time pon 3tahun..ni kan pula part time..makn tahun gak tmbah2 dgn extend cz family matter..mmg tabah la betul dia..tapi setiap apa yang berlaku penuh misteri dan bila tersingkap satu per satu..Ya Allah besarnya Kuasa dan keagunganMu..

Dia adalah teman yg secara xlangsung aku kenal..aku tegur mula2 ingatkan kwan lama sbb muka familiar..rupanya Allah dah takdirkan aku bertemu dia untuk membantu kawan ku yang lain... klu tnye kawan rapat aku or exectly opismate yg aku slalu duk citer2. aku ni penuh dengan dugaan satu persatu walaupon kecik tapi aku kena hadapnya jua..kadang2 bkn msalah aku..org lain..tapi aku taw Ya Allah kau gerakkkn sahabat2ku untuk menghubungi aku..dan aku tahu itulah kehendakmu untuk aku membantu mereka..Ampunilah dosa hambamu ini Ya Allah..


Cmne nk mula aku pon xtaw.. just berkongsi cerita je ni taw..untuk aku lbh mensyukuri apa yang terjadi..
Si A adalah kwn pompuan aku yg dh berkahwin, muda lagi.. aku pon tmpang gembira sbb dia dh lakukan salah satu sunnah Rasulullah.. tpi kehidupn lepas kawin x terduga..bnyak sgt cabaran dia..aku hnya mampu dgr shj..nk bg nasihat jauh sekali rasa xreti nk bg nasihat.. kesian tapi aku x boleh wat apa..tlg amik dan antar lik kg je la yg aku bleh bantu.. setiap kali kol menangis manangis.. sampai satu tahap aku xmau pickup kol dia..xtahan nk dgr apatah lagi dia yang merasa...maafkan aku ya

Si B adalah kenalan aku yg aku tlg dia cari bahan n tlg brainstorm topik research dia..Di sebabkn aku x kenal sgt so aku pon xtaw background dia..sampai lah satu masa ..dia spent time ngan aku n aku terkeluar isu si A..cuma ingin bertanya pendapat.. Jawapan yg aku dpt lain drpd yg lain.. (Sbb kebiasaan aku tye kt org lain..paling2 org leh kata kecian je) Si B dgn penuh semangt kata..klu dh mcm tu naik kaki tangan dh pukul istri memang kena report polis lah..aku terkedu.. xtaw nk kata apa..

Bila berborak lama..dia terdetik dan kata... sedar x..kita ditemukan oleh ALLAH untuk ko bantu kawan ko tu.. then aku terkesima.. MasyaAllah.. besarnya kuasamu Ya Allah.. betul baru aku terpikir.. aku dh xtahan nk dgr luahan si A sbb aku xdpt wat apa2..then datang si B citer pasal previous life dia yg sma dgn si A dlu.. yang aku perlukan sekarang ialah semangat dan kata2 nasihat Si B untuk Si A... InsyaAllah aku akan temukan mereka.. Semalam aku sempat gak jumpa jgk Si A bila dia mtk tlg antar lik kg.. muka dh dull sgt..semoga dia kuat untuk kelangsungan hidup bersama baby dlm kandungn dia..  Ya Allah kau permudahkn la segala urusan sahabat2ku dan aku  juga..Amin

p/s : Pagi ni jgk td aku dpt sms dri Ayunie bff.. dia dh di tahan kat wad..tunggu masa nak bersalin.. Semoga di permudahkan segala urusan.Amin..x sabar nk tgk baby comey ",)

NK SHARE APA YG AKU BACA THIS MORNING.. wanita lebih tertarikdengan lelaki SOMBONG? 
Oooh ye ke ..u all cmtu ke?ekekeke & one more tokwan pnye blog..rasa cm org tua kite je duk nasihat kat kita bila baca blog beliau mengapa wanita memerlukan lelaki. banyak yg leh kongsi dri tulisan tok wan..thank tok wan..

No comments:

Related Posts with Thumbnails